Rekrutacja krok po kroku

REKRUTACJA ELEKTRONICZNA w IRK KROK PO KROKU:

1) załóż i aktywuj konto w IRK. Pamiętaj aby podać adres mailowy, którego naprawdę używasz. Po założeniu konta, otrzymasz na podany adres link aktywacyjny,

2) uzupełnij formularze osobowe,

3) wgraj swoje aktualne zdjęcie zgodne z wymaganiami do polskiego dowodu osobistego, (minimalna rozdzielczość 500x625 pikseli, maksymalny rozmiar 100kB, wykonane na jasnym tle, przodem, bez nakrycia głowy). Zdjęcie będzie wykorzystane do ankiety osobowej oraz do legitymacji studenckiej i przed wpisem na studia musi być zaakceptowane przez administratora.

4) uzupełnij zakładkę "Wykształcenie". Wybierz typ dokumentu, rok jego wydania i kraj, w którym został wydany. Pozostałe informacje (numer, data wydania, instytucja wydająca itp. trzeba uzupełnić przed wpisem na studia. Kandydaci na studia I stopnia lub jednolite magisterskie wpisują wyniki matur lub udzielają zgody na pobranie wyników z Krajowego Rejestru Matur (KReM),

5) dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego. W niebieskim menu, w prawym górnym rogu znajdź odnośnik Oferta, następnie studia II stopnia, prowadzące aktualnie nabór, wybierz studia, na które chcesz aplikować i w karcie wybranych studiów kliknij zielony przycisk "Zapisz się", sprawdź poprawność danych w formularzu zgłoszenia rekrutacyjnego,

6) uzupełnij dodatkowe dane w formularzu zgłoszeniowym, jeśli są wymagane,

7) w przypadku konieczności przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, informacja na ten temat będzie umieszczona na koncie w zakładce "Wiadomości",

8) dokonaj opłaty rekrutacyjnej na indywidualny numer rachunku bankowego wygenerowany w IRK, informację znajdziesz na swoim koncie w zakładce "Płatności",

9) sprawdź wyniki rekrutacji, w dniu wskazanym w harmonogramie rekrutacji (zakładka TERMINY) zaloguj sie do swojego konta i sprawdź swój wynik w zakładce "Zgłoszenia rekrutacyjne".

 

10) Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia:

  a) zapoznają się z odnośnikiem "Dokumenty i dalsze kroki" na swoim koncie w zakładce zgłoszenia rekrutacyjnego, zawierającym dokumenty do pobrania i informacje potrzebne do wpisu na studia,

   b) wnoszą opłatę za legitymację studencką w wysokości 22 zł na konto właściwego wydziału: opłaty

   c) składają komplet dokumentów w wyznaczonej siedzibie zespołu rekrutacyjnego: kontakt

Uwaga, kandydat podczas wpisu na studia musi potwierdzić swoją tożsamość poprzez okazanie dowodu osobistego lub, w przypadku braku, paszportu.

Osoby niezakwalifikowane oczekują na liście rezerwowej.

Jesli z powodu choroby, pracy lub wyjazdu nie możesz osobiście złożyć dokumentów i dokonac wpisu na studia, mozesz wyznaczyć pełnomocnika. Pełnomocnik musi potwierdzić swoją tożsamość poprzez okazanie swojego dowodu osobistego oraz kopii dowodu tożsamości kandydata, którego reprezentuje. 

[pobierz pełnomocnictwo]

Zapoznaj się też z zakładką do pobrania

 

STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA I JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE

 

Kandydaci starający się o przyjęcie na studia rejestrują się w systemie rekrutacji elektronicznej i dokonują opłaty na indywidualny numer rachunku bankowego wygenerowany przez system IRK przy zakładaniu konta IRK.

Kandydaci zakwalifikowani na studia składają w ustalonym terminie następujące dokumenty:

  1. Podpisany wydruk podania IRK wraz z ankietą osobową, dostępny dopiero po zakwalifikowaniu kandydata na studia,
  2. Kopia świadectwa dojrzałości albo kopia świadectwa dojrzałości i obowiązujące zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów (oryginał świadectwa do wglądu),
  3. Kandydaci z tzw. "starą maturą", zdawaną przed 2005 r., której wynik wyrażony był oceną w skali 2-5 lub 1-6 zobowiązani są przed upływem terminu rejestracji do dostarczenia kserokopii świadectwa dojrzałości do Sekretarza Komisji,
  4. Aktualna fotografia kandydata w formie elektronicznej, którą należy wgrać do systemu IRK, zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych, wymiary: 45x35 mm,
  5. Kopie innych dokumentów (oryginał do wglądu) uprawniających do podjęcia studiów na Uczelni bez postępowania kwalifikacyjnego - dotyczy laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego oraz laureatów konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych,
  6. Osoby z orzeczoną niepełnosprawnością składają kopię orzeczenia o niepełnosprawności (oryginał do wglądu),
  7. Osoby ubiegające się o przyjęcie na studia prowadzone w języku obcym składają kopię dokumentu potwierdzajacego znajomość języka obcego, w którym bedą prowadzone studia (oryginał do wglądu),
  8. Dowód opłaty za legitymację - którą należy wnieść na konto właściwego wydziału (patrz: opłaty). Osoby przyjęte na weterynarię wnoszą opłatę za legitymację na konto Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Weterynaryjnej,
  9. Oświadczenie dla MPK [pobierz]
  10. Wydruk potwierdzenia złożenia dokumentów.

Dokumenty kandydat składa u sekretarza komisji rekrutacyjnej (patrz: kontakt). W przypadku, gdy kandydat nie może osobiście złożyć dokumentów, wówczas udziela pełnomocnictwa osobie (najkorzystniej członkowi najbliższej rodziny), która dopełni za niego formalności. Formularz pełnomocnictwa znajduje się na stronie IRK w zakładce (do pobrania)
Pełnomocnictwo nie wymaga uwierzytelnienia notarialnego. Pełnomocnik, składajac dokumenty jest zobowiązany przedstawić do wglądu swój dowód tożsamości oraz kopię dowodu tożsamości osoby, którą reprezentuje.

Pełnomocnictwo dołącza się do kompletu dokumentów kandydata na studia.

Uwaga!
Kandydaci ze „starą maturą”, zdawaną przed 2005 r., której wynik wyrażony był oceną w skali 2-5 lub 1-6, zobowiązani są przed upływem terminu rejestracji do dostarczenia kserokopii świadectwa dojrzałości do Wydziałowego Zespołu Rekrutacyjnego wybranego kierunku.

Kandydatom zakwalifikowanym na studia na kierunek, na który wymagane jest zaświadczenie lekarskie, będą wydawane skierowania do przychodni medycyny pracy na przeprowadzenie badań lekarskich w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwskazań do studiowania na tym kierunku. Zaświadczenia należy dostarczyć do dziekanatu najpóźniej w pierwszym tygodniu zajęć.

  

STUDIA DRUGIEGO STOPNIA

 

Kandydaci starający się o przyjęcie na studia rejestrują się w systemie rekrutacji elektronicznej i dokonują opłaty na indywidualny numer rachunku bankowego wygenerowany przez system IRK przy zakładaniu konta IRK. 

Kandydaci zakwalifikowani na studia składają w ustalonym terminie następujące dokumenty: 

  1. Podpisany wydruk podania IRK wraz z ankietą osobową, dostępny dopiero po zakwalifikowaniu kandydata na studia,
  2. Kopia dyplomu ukończenia studiów (oryginał dyplomu do wglądu),
  3. Kopia suplementu do dyplomu - tylko w przypadku kandydatów będących absolwentami innych uczelni lub wydziałów (oryginał suplementu do wglądu),
  4. Zaświadczenie o średniej ocen ze studiów I stopnia,
  5. Aktualna fotografia kandydata w formie elektronicznej, którą należy wgrać do systemu IRK, zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych, wymiary: 45x35 mm,
  6. Osoby z orzeczoną niepełnosprawnością składają kopię orzeczenia o niepełnosprawności (oryginał do wglądu),
  7. Osoby ubiegające się o przyjęcie na studia prowadzone w języku obcym składają kopię dokumentu potwierdzajacego znajomość języka obcego, w którym bedą prowadzone studia (oryginał do wglądu),
  8. Dowód opłaty za legitymację - którą należy wnieść na konto właściwego wydziału (patrz: opłaty).
    Absolwenci Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, którzy posiadają aktualną elektroniczną legitymację studencką (ELS), nie wnoszą opłat za ELS.
  9. Oświadczenie dla MPK [pobierz]
  10. Wydruk potwierdzenia złożenia dokumentów. [pobierz]

 

Uwaga!
Absolwenci studiów I stopnia realizowanych na kierunkach pokrewnych, ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia w Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie, zobowiązani są, w terminie do 14 dni przed zakończeniem rekrutacji, do złożenia wniosku o stwierdzenie zgodności efektów uczenia się osiągniętych w ramach ukończonych studiów z efektami uczenia się uzyskiwanymi na studiach I stopnia, prowadzonych na wybranym w ramach rekrutacji kierunku. Wniosek należy złożyć w siedzibie Zespołu Rekrutacyjnego, własciwego dla wskazanego kierunku studiów.

[pobierz wniosek]

Do wniosku kandydat dołącza:

1) kopię dyplomu ukończenia studiów I stopnia wraz z suplementem, a jeżeli takich dokumentów nie posiada - zaświadczenie z dziekanatu o zdaniu egzaminu dyplomowego i kartę przebiegu studiów;

2) potwierdzony przez dziekanat opis kształcenia właściwych dla ukończonego kierunku studiów I stopnia, o ile nie zostały określone w suplemencie;

3) potwierdzone przez dziekana odpisy kart przedmiotów, określające efekty uczenia się realizowane w ramach tych przedmiotów.

Opinia dziekana wydziału przyjmującego stanowi załącznik do dokumentacji rekrutacyjnej.

Dokumenty kandydat składa u sekretarza zespołu rekrutacyjnego (patrz: kontakt). W przypadku, gdy kandydat nie może osobiście złożyć dokumentów, wówczas udziela pełnomocnictwa osobie (najkorzystniej członkowi najbliższej rodziny), która dopełni za niego formalności. Formularz pełnomocnictwa znajduje się na stronie IRK w zakładce (do pobrania)
Pełnomocnictwo nie wymaga uwierzytelnienia notarialnego. Pełnomocnik, składajac dokumenty jest zobowiązany przedstawić do wglądu swój dowód tożsamości oraz kopię dowodu tożsamości osoby, którą reprezentuje.

Pełnomocnictwo dołącza się do kompletu dokumentów kandydata na studia.

Kandydatom zakwalifikowanym na studia na kierunek, na który wymagane jest zaświadczenie lekarskie [lista kierunków], będą wydawane skierowania do przychodni medycyny pracy na przeprowadzenie badań lekarskich w celu wydania zaświadczenia o braku przeciwskazań do studiowania na tym kierunku.

Małopolski Ośrodek Medycyny Pracy
ul. Zygmunta Augusta 1, 31-504 Kraków
  

Miejsce świadczenia

Wykonywanie świadczeń

Sposób rejestracji

Czas oczekiwania na świadczenie

dzień

godzina

REJESTRACJA

Pn

7:00-16:00

Osobiście lub telefonicznie

tel. 12 424 20 13

tel. 12 424 20 20

tel. 12 424 20 22

w dniu zgłoszenia

lub 1-2 dni

Wt

7:00-16:00

Śr

7:00-16:00

Czw

7:00-16:00

Pt

7:00-15:05

 Rejestracji można dokonać telefonicznie lub osobiście na podstawie skierowania wystawionego wyłącznie przez Komisję Rekrutacyjną Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Należy mieć ze sobą dowód osobisty.

Uniwersytet Rolniczy im. H. Kołłątaja w Krakowie
Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa
al. 29 Listopada 54
31-425
Kraków
12 662 52 69
12 662 52 66
wbio[a]urk.edu.pl
ESP:/URKRAKOW/wbio

Adres do korespondencji: 31-120 Kraków, al. Mickiewicza 21
© 2023 Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Projekt i wykonanie strony: Centrum Informatyki URK