Skład i zadania Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia
Dziekańska Komisja ds. Jakości Kształcenia
- dr hab. inż. Agnieszka Lis-Krzyścin - przewodnicząca
- dr inż. Magdalena Klimek-Chodacka, prof. URK
- dr hab. inż. Jan Błaszczyk
- dr hab. inż. Barbara Nowak
- dr hab. inż. Elżbieta Wojciechowicz-Żytko
- dr inż. Monika Cioć
- dr inż. Małgorzata Maślanka
- dr Piotr Stolarczyk
- dr inż. Paulina Supel
- mgr inż. Wiktor Skrzypkowski (przedstawiciel doktorantów)
- Krzysztof Gwóźdź (przedstawiciel studentów)
Współpraca z Biurem Karier i Kształcenia Praktycznego:
- dr Piotr Stolarczyk/dr inż. Magdalena Klimek-Chodacka, prof. URK
Zadania Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia:
- analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;
- analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń;
- analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;
- analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;
- monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS;
- monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania;
- analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów;
- ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
- przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie:
- metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,
- modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
- mobilności studentów,
- kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,
- jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale; - opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. Jakości Kształcenia.