Logo Uczelni
WBIO - logo

Wydział

Biotechnologii i Ogrodnictwa

Godło Polski

Dziekańska Komisja ds. Jakości Kształcenia

  • dr hab. inż. Agnieszka Lis-Krzyścin - przewodnicząca
  • dr inż. Magdalena Klimek-Chodacka, prof. URK
  • dr hab. inż. Jan Błaszczyk
  • dr hab. inż. Barbara Nowak
  • dr hab. inż. Elżbieta Wojciechowicz-Żytko
  • dr inż. Monika Cioć
  • dr inż. Małgorzata Maślanka
  • dr Piotr Stolarczyk
  • dr inż. Paulina Supel
  • mgr inż. Wiktor Skrzypkowski (przedstawiciel doktorantów)
  • Krzysztof Gwóźdź (przedstawiciel studentów)

 Współpraca z Biurem Karier i Kształcenia Praktycznego:

  • dr Piotr Stolarczyk/dr inż. Magdalena Klimek-Chodacka

Zadania Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia:

  • analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;
  • analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń;
  • analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;
  • analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;
  • monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS;
  • monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania;
  • analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów;
  • ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
  • przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie:
    - metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,
    - modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
    - mobilności studentów,
    - kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,
    - jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale;
  • opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów;
  • realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. Jakości Kształcenia.